CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, May 14, 2011

Keyakinan itu datang sendiri``

Assalammualaikum..

Di mulakan dengan Bismillah...

hai..hari ini mood Jijah tak berapa ok..Jijah baru aja siap buat resume and application letter.. Yup..Jijah nak pergi mintak kerja.. Baru Jijah sedar sebenar nya dah tiba waktu nya untuk Jijah berdiri di atas kaki Jijah sendiri.. memang la selama nih pun berdiri pakai kaki sendiri..Maksud Jijah adalah Jijah nak buat something yang selama ini Jijah takut nak buat.. Jijah nak try kerja dengan orang lain..

Selama nih Jijah selalu duduk bawak ketiak mak dan abah je..tapi tadi waktu Jijah duduk termenung sambil melihat Domo-kun yang terkapar di sisi dinding membuatkan Jijah tiba-tiba merasa bosa..bosan dengan kehidupan Jijah sekarang nih.. Maybe Jijah patutu try something yang baru.. Jijah nak gunakan semua ilmu yang selama ini Jijah belajar bersungguh-sungguh.. Jijah nak gunakan semua ilmu tuh.. buat apa Jijah kerja kalau kerja yang sekarang ini tak guna ilmu yang Jijah pelajari selama ini.. 3tahun Jijah menahan diri hanya kerana inginkan segulung kertas.. segulung kertas yang membuktikan Jijah sudah tamat pengajian.. Jijah tak nak lagi men sia-siakan masa Jijah dengan perkara yang entah apa-apa nih...


Keyakinan Jijah untuk dapat kerja yang Jijah mintak nih tidak la banyak..tapi keyakinan dalam hati Jijah mulai banyak keran sekarang Jijah yakin semua orang yang Jijah sayang akan selalu ada untuk Jijah.. selalu ada untuk menambahkan keyakinan dalam jiwa dan kehidupan Jijah setiap hari..

ok..sampai di sini saja entry Jijah..sahabat-sahabat..doakan Jijah dapat kerja yang elok-elok tau..
bye
=               =
--------------
xoxoxoxoxoxoxo
(hug n kiss)

No comments:

Post a Comment