CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, December 19, 2011

Pelangi mengantikan Hujan



sehingga muka aku penuh dengan warna-warna yang aku benci

Dalam kemarahan melihat hujan yang turun,kita mulai mengeluh,merasa baju atau celana yang kita pakai bakalan kotor dibawahnya kerana terkena percikan air takungan.Tapi kita ngak sedar yang Allah turun kan hujan yang mengundang rasa sebel dihati,tetapi dengan rasa sebel tadi,dengan hujan yang turun tadi, Allah berikan kita pelangi.Pelangi yang indah yang berwarna warni.

Tuhan sering menguji kita dengan pelbagai dan bermacam-macam dugaan yang selalu membuat kita lemah tapi kita ngak sedar,adakala Tuhan mengambil apa yang sedang kita sayang banget sekarang dan mengantikan dengan apa yang lebih bisa kita lebih sayang pada sesuatu yang bakal digantinya.

Adakala kita menitiskan airmata kerna ngak kuat menahan dugaannya. Tetapi pada masa yang akan mendatang kita pasti akan tersenyum lebar kerna Tuhan pasti akan gantikan tangisan itu dengan senyuman.Kini aku benci dengan warna-warna yang lengket di wajahku. Aku benci tetapi aku harus sabar kerna aku yakin pasti suatu hari nanti Tuhan akan mengantikan warna-warna yang aku benci ini dengan warna yang aku suka. Hati yang lagi kacau ini sering membuat aku merasa ngak kuat menanggung semua ini tetapi aku cuba bersabar kerna aku lagi menunggu sesuatu yang bisa menggantikan kekacauan ini.

Menoleh ke kanan dan melihat hari yang mendung kerna hujan baru saja berhenti dan mencari-cari pelangi yang Tuhan gantikan.Semoga hati ini menjadi riang kembali.

Saturday, December 17, 2011

Kenapa semakin dalam Kesusahan ini?

semua yang aku lakukan cuma untuk mengejar kebahagian


Malam tadi hujan yang lebat turun dengan selebat-lebatnya,ketakutan mulai menyelubungi diri ini kerana tidur sendirian dikamar ruma sewa ku. Tetapi ketakutan itu berganti dengan keselesaan,panggilan dari dia telah membuat malam yang tadinya menjadi hantu menjadi bantal dan selimut yang hangat dengan hanya mendengar suara dia..

Tak dapat aku bayangkan kata-katanya malam tadi..dia akan pergi jauh meninggalkan aku. ya..memang betul dia pergi dan akan kembali lagi.Tapi hati ini siapa yang ngerti bertapa sakitnya menahan segala yang terbuku.Sayang menjadi benci.Benci menjadi dendam.Dendam menjadi kesusahan. Dan aku tak ingin perkara-perkara ini terus-menerus menghalang aku untuk melangkah.Melangkah menuju jalan yang lebih cerah,yang lebih bermakna.

6bulan..itu janji dia. Dia akan pergi dan aku akan menunggu. Daripada satu kesusahan menjadi dua, dari dua menjadi tiga, dari tiga menjadi empat dan kini sudah menjadi ke ribuan kesusahan.Cinta dia yang bagaikan rembulan yang menjelang pada malam. Katanya 6bulan ini akan berlalu tanpa sebarang kabar berita pun.Perjanjian apa ini?? Aku tak pernah setuju dengan semua ikatan perjanjian sebelah pihak sahaja.

Bagaimana dengan tidur malam aku yang mendatang? Bagaimana aku ingin tidur dengan bantal yang basah dengan airmata yang mengalir tanpa henti? Bagaiman sayang? Bagaimana? Ngak mengapalah sayang, aku akan cuba berpegang dengan janji mu itu dan kau pun berpeganglah dengan janji-janji mu itu.Bukan ku pinta segunung janji,tidak ku harap sinaran ini cuma ku ingin setulus kasih dan kesetian kekal selamanya..

Ku tamatkan warkah ini sampai disini saja. Seribu kemaafan ku mohon dari kedua ibu bapa ku yang selalu sabar dengan karenah dan tingkah aku yang selalu mengundang kemarahan,kesedihan,kebimbangan dan semuanya.Maafkanlah anak mu ini kerana selalu mengeluarkan kata-kata yang selalu meyinggung perasaan mak dan abah. "mak ngan abah selalu lebihkan anak lelaki daripada anak perempuan mak ngan abah."




Wednesday, December 14, 2011

Sementara ini

ya ALLAH...kuatkan aku untuk menantinya

"Jangan pernah pikir aku pergi ini sebab tak sayang kat kau"

"Tapi aku perlukan kau lah bodoh"

"Aku pernah kata kat kau,kuatkan hati kau bila apa2 pun jadi kat aku"

"Kau tak ingat ke hari ni cukup 6bulan kau couple dengan aku??"

"Mana mungkin aku lupa la sayang.. :D "

"Kalau kau tak lupa, mana janji kau??,kau kata nak bawak aku gi jalan-jalan.."

"Aku ingatlah sayang,mungkin untuk kali nih aku terpaksa mungkir dulu janji nih..kau bawak Dora tak??"

"Tak..aku tak ingat..tapi tadi malam waktu aku nak tidur,baru aku ingat yang Dora tertinggal kat rumah..aku mintak maaf sebab ambik sweater kau ..aku ambik tuk gantikan Dora wat sementara nih.."

"Yang..janji sumthing kat aku leh tak??"

"Apa??"

"Janji jangan pernah tinggalkan aku.."

"Aku tak pernah terpikir pown yang..sekarang nih kau yang tinggalkan aku.."

"Aku pergi sekejap je..harap kau boleh sabar..ni last mesej..love n miss u always mek montel omey..muuaach..muaaach.. :* P/s : jangan curang sayang "

"Ok sayang..love u more pok itam busyuk..muaaaach..muaaach gak..kiss n hug.. :* " 


Saturday, August 6, 2011

Adakah SemuA ini bErbaLoi??

Assalammualaikum..

Di mulakan dengan Bismillah...
 
Hai semua..Jijah nak cerita pendek saja.. kesibukan di bazar membuat Jijah selalu penat..huffffh..tapi nampak nya semua ini berbaloi kerana BERAT BADAN Jijah turun..hehhehee.. (hepi cuy..)

Memang lah tak terus kurus tapi sebab dah ramai yang tegur,maybe memang betul la yang Jijah dah slow2 mengecil... Adakah berbaloi Jijah menahan lapar yang bukan hanya kerna berpuasa tetapi kerana ingin b'diet??.. kenapa Jijah boleh dengan yakin nya mengatakan yang Jijah semakin kecik..hahahhaaa..adalah kerana sebelum puasa Jijah ada beli seluar yang saiz nya kecik dari saiz Jijah yang sebenarnya..dan sekarang dah muat...hehehhee..nampak nya memang berbaloi lah Jijah berlapar..

ok..papai..lain kali Jijah update lagi~~
 
semangat berdiet semakin membara..
 

doa'n Jijah semoga semakin mengecil.. =D


 
 


Wednesday, July 27, 2011

Dimana dia Sang Penyelamatku??

Assalammualaikum..

Di mulakan dengan Bismillah...

Salam 1blogger~~

ello..ello...ello...Jijah nak cerita atau lebih tepatnya nak meluahkan perasaan Jijah..
Jijah tak tau nak start cerita macam mana, sekarang otak Jijah cuma berfikir untuk menaip dan terus menaip..
cerita itu bermula dengan..

"Sumpah demi tuhan,kalau kau nak kawin juga dengan lelaki tuh,aden tak kan restu,pergilah kau kawin kat thailand dengan dia"
 masih terasa betapa pedihnya hati ini apabila sang ayah yang kita harapkan untuk merestui hubungan cinta ku dengan lelaki yang memang mungkin belum tentu mampu memberi ku kesenangan seperti mana ibubapa ku berikan selama ini.. Apa itu erti cinta kalau kita memandang materi..memang benar wang adalah perkara yang paling penting untuk membiayai kehidupan sehari-hari.. memang lelaki ini tidak kaya dengan wang..tapi sekurang-kurangnya dia bisa membuat aku tersenyum.. aku nampak kesungguhannya untuk memiliki diri ini..
 
namun,apa yang benar-benar merobek hati ini adalah,dimana dia sang penyelamat ku yang selama ini ada di depanku yang selalu membela aku?? dimana dia,orang yang selalu menjadi benteng untuk melindungi aku..dia yang selalu membela ku..dia yang selalu menjadi pelindung di sana tangan-tangan kasar anak lelaki dirumah memukul ku...di mana dia?? dia ada di sisi ku saat itu namun dia cuma mendiamkan diri..kenapa dia tidak membantu ku saat itu?? kenapa?? adakah dia juga tidak suka hubungan aku dan lelaki ini??
 
dia yang selama ini aku percayai yang akan selalu melindungi ku cuma berdiam diri saat aku memerlukan bantuannya.. tiada kata-kata semangat yang dia berikan seperti biasa..dia cuma terdiam melihat airmata ini mengalir saat hinaan yang keluar dari mulut-mulut orang yang aku sayangi..
 
aku memerlukan kamu penyelamatku~~


Tuesday, July 19, 2011

kehangatan mulai terasa kembali~~

SALAM 2 ALL READERS~~

hai..lama nya Jijah tak update blog..kesibukan yang melanda kehidupan sehari-hari yang mengakibatkan Jijah tiada masa untuk menulis dan bercerita..

selama Jijah menyepikan diri,pelbagai perkara yang Jijah lalu..termasuklah kesibukan menguruskan urusan untuk berniaga di bazar ramadhan..tak sabar menunggu bulan ramadhan..kehangatan makin terasa apabila bisa berpuasa bersama keluarga tersayang dan juga kekasihku yang tersayang Mohd Khairul Hafiz...
 

Selama ini Jijah selalu tidak menemui kekasih yang boleh menerima diri dan keadaan Jijah apa ada nya. Alhamdulillah, Hafiz berjaya membuat hati ini menerimanya walaupun pada mulakan keluarga Jijah tidak bisa menerima hubungan kami.. Doa'n kami semoga boleh melalui hubungan ini sebaik-baiknya..

bebbalik semula ke cerita bazar ramadhan.. setiap tahun pada bulan ramadhan, kami sekeluarga akan bertungkus lumus dalam menjual jualan kami kerana kami ingin mendapatkan pulangan yang lumayan dan juga kepuasan untuk beraya..tak sabar nak melihat kesibukan orang membeli pelbagai juadah yang dijual di bazar nanti dan kesempoian penduduk kuala terengganu adalah mereka akan beramai-ramai duduk di taman syahbandar sambil menunggu waktu berbuka..sudah seperti lautan manusia dan setelah kenyang berbuka ada sebahagian yang mungkin akan pergi menunaikan terawih dan ada juga yang sebahagian langsung berjalan-jalan di expo yang menjual pelbagai barangan yang mungkin diperlukan di hari raya.. contohnye seperti baju raya,beg raya,kasut ray dan yang paling best adalah kuih raya..ehhehehehe.. dan apa yang pasti sekarang Jijah tak sabar juga menunggu hari raya..(poce belum lagi dh cakap pasal raya) =/

ok..sampai disini sahaja dulu kita bercerita... i'allah..bila Jijah ada masa Jijah posting cerita lagi ok...
xoxoxoxoxoxo


Wednesday, June 1, 2011

Kerinduan Yang Terindah~~

Assalammualaikum..

Di mulakan dengan Bismillah...

hai..rasa macam dah lama saja Jijah tak update blog.. Kalau dulu, Jijah Kalau boleh hari2 nak update sebab ada orang yang selalu tanya Jijah " kamu ga update blog??" ..Rindu dekat orang yang selalu tanya soalan tuh..

Sekarang dia dengan Jijah dak tak berkawan lagi.. Jijah selalu stalker blog dia.. Sebab Jijah tak boleh nak stalk kat FACEBOOK sebab dia dah remove Jijah dari friend list dia.. "air mata..jangan lah jatuh,Jijah tak nak nangis"... Jijah nangis lagi..

Sebenarnya Jijah baru saja stalk blog dia and nampak nya dia cerita pasal Jijah..(hhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa........tak nak nangis) Jijah rindu sangat kat dia.. sumpah Jijah tak peduli pun pasal dia couple balik dengan Ex Girlfriend dia....... Jijah tak peduli pun apa yang dia dah buat semua buat Jijah kecewa.. Tapi Jijah tak boleh terima yang dia putuskan persahabatan kami~~

Jijah tak kesah pun kalau Jijah perlu rindu dia selalu kerana kebaikan dia buat Jijah rasa macam kerinduan yang melanda jiwa Jijah ini adalah kerinduan yang terindah.. Jijah harap sangat hubungan Jijah dengan dia bakal ok2 saja.. Jijah harap sangat agar dia faham bagaimana diri Jijah tanpa dia sekarang nih..

Jijah terasa sangat kehilangan dia dari hidup Jijah sebab dia lah teman Jijah mengadu.. dia lah yang selalu manjakan Jijah.. dia lah yang selalu tengok Jijah nangis (just kat wecam ok).. dia lah yang selalu buat Jijah bangun pagi sebab Jijah terpaksa bangunkan dia untuk pergi kuliah..

p/s : dengan linangan air mata ini, aku bersumpah, tiada apa yang bisa mengantikan tempat mu buat masa terdekat ini "bobo".. kehilangan dirimu benar2 menghancurkan hati ini.. walau aku coba untuk pejam mata agar tak lagi melihat mu, tapi wajah mu tetap juga di bayangan kerna kau selalu di hati aku~~

Monday, May 23, 2011

Home Sweet Home~~

Assalammualaikum..

Di mulakan dengan Bismillah...

hai..rasa macam dah lama saja Jijah tak update, hari nih mood Jijah baik sikit..Sikit saja lah..Oleh kerana mood yang ssikit baik ini Jijah nak update entry sikit jugak la..

Kali ini Jijah nak cerita tentang rumah..Semua orang tau yang bahawa rumah adalah keperluan asas..hahahahaaa...semua orang perlukan rumah.. dan setiap orang jugak mempunyai makna rumah mereka sendiri.. Kalau kawan-kawan tanya kat Jijah apa tuh rumah, Jijah akan jawab.. Rumah Adalah tempat di mana kita akan berasa aman dan selamat dan yang paling penting ada kebahagian di dalam nya..

itu kalau jawapan daripada Jijah..Tempat yang betul-betul membuat Jijah merasa selamat adalah di Rumah Jijah yang ada di Pekanbaru.. Jijah nih penakut nak tidur sendiri tetapi kalau di rumah itu,Jijah tak kisah walaupun tinggal sendiri.. Kenapa macam tuh?? Kerana di situ lah tempat yang paling selamat bagi Jijah.. Walaupun sekarang Jijah tinggal di rumah di terengganu tetapi Jijah dapat rasa kan yang jiwa Jijah tertinggal di rumah Jijah yang di Pekanbaru, Indonesia tuh...

ok bye bye..
nak bagitau nih je..
XoXoXoXoXoXoXoXo

Monday, May 16, 2011

persahabatan ini~~

aku lihat keluar jendela..bulan masih indah di atas langit..
aku lihat di samping ku..adik ku sudah terlena di buai mimpi..
aku lihat di album foto di laptop ku..terdapat beberapa keping foto sahabat-sahabat ku yang aku curi dari facebook mereka..


menitis air mata aku sangat mengenangkan luahan kata-kata hati nya Ansri Handayani di dalam blog nya.. tidak dapat aku bayangkan betapa kuat nya hati nya melewati pelbagai cobaan yang di beri oleh ya Allah s .w.t..
aku ingin mendakap nya saat dia di dalam kesedihan tapi apa kan daya, kami hanya kenal di dunia maya..cuma kata-kata semangat yang bisa aku sampaikan kepada nya..


tersenyum aku melihat foto nya Eva r Nikita dan Nailiamani Aman.. 

Eva adalah sahabat yang terbaik yang pernah aku dapat,kata-kata semangat dari dia saat aku butuh perhatian sudah cukup menghilangkan perasaan gundah di hati.. Naili adalah seorang sahabat yang suka bercerita tentang kehidupan harian nya kepada aku.. tersenyum sendiri aku saat membayangkan semangat dia dalam mengejar sang pemuda yang telah mencuri hati nya..

terlihat foto sahabat-sahabat lama ku.. Oline Sabrina Purba, Fransiska Irene Miranda dan Lingse Panjaitan.. Mereka ini lah yang dulu yang selalu ada di saat aku sedih dan gembira dan kini kami di pisahkan dengan jarak yang jauh.. Oline di Jakarta, Siska di Tanjung Pinang ,Lingce di Pekanbaru dan aku sendiri di Malaysia.. Walaupun kami semua hanya bisa berkongsi cerita melalui dunia maya tapi aku yakin yang bahawa persahabatan kami ini terlalu indah.. 


aku rindu kehangatan pelukan dari sahabat-sahabat ku~~

Saturday, May 14, 2011

Keyakinan itu datang sendiri``

Assalammualaikum..

Di mulakan dengan Bismillah...

hai..hari ini mood Jijah tak berapa ok..Jijah baru aja siap buat resume and application letter.. Yup..Jijah nak pergi mintak kerja.. Baru Jijah sedar sebenar nya dah tiba waktu nya untuk Jijah berdiri di atas kaki Jijah sendiri.. memang la selama nih pun berdiri pakai kaki sendiri..Maksud Jijah adalah Jijah nak buat something yang selama ini Jijah takut nak buat.. Jijah nak try kerja dengan orang lain..

Selama nih Jijah selalu duduk bawak ketiak mak dan abah je..tapi tadi waktu Jijah duduk termenung sambil melihat Domo-kun yang terkapar di sisi dinding membuatkan Jijah tiba-tiba merasa bosa..bosan dengan kehidupan Jijah sekarang nih.. Maybe Jijah patutu try something yang baru.. Jijah nak gunakan semua ilmu yang selama ini Jijah belajar bersungguh-sungguh.. Jijah nak gunakan semua ilmu tuh.. buat apa Jijah kerja kalau kerja yang sekarang ini tak guna ilmu yang Jijah pelajari selama ini.. 3tahun Jijah menahan diri hanya kerana inginkan segulung kertas.. segulung kertas yang membuktikan Jijah sudah tamat pengajian.. Jijah tak nak lagi men sia-siakan masa Jijah dengan perkara yang entah apa-apa nih...


Keyakinan Jijah untuk dapat kerja yang Jijah mintak nih tidak la banyak..tapi keyakinan dalam hati Jijah mulai banyak keran sekarang Jijah yakin semua orang yang Jijah sayang akan selalu ada untuk Jijah.. selalu ada untuk menambahkan keyakinan dalam jiwa dan kehidupan Jijah setiap hari..

ok..sampai di sini saja entry Jijah..sahabat-sahabat..doakan Jijah dapat kerja yang elok-elok tau..
bye
=               =
--------------
xoxoxoxoxoxoxo
(hug n kiss)

Tuesday, May 10, 2011

Perempuan itu lebih dari segalanya~~~

Assalammualaikum..

Di mulakan dengan Bismillah...

hai semua...hari ini Jijah ada mood nak update blog..sebab Jijah baru tengok cerita "Ayat-Ayat Cinta" filem Indonesia yang di adaptasikan  dari novel yang ditulis oleh Habiburrahman El Shirazy.. Sebenarnya Jijah dah tengok cerita nih banyak kali..huhuhuhuuu...

Jijah sesuka watak yang dilakonkan oleh Rianti.. Jijah tak dapat bayangkan kalau watak seperti itu wujud di dunia sekarang ini.. betapa kuatnya hati seorang wanita berkongsi kekasih hati nya dengan perempuan lain..  Jijah selalu dengan cerita kawan-kawan Jijah yang boyfriend dyeorang selingkuh, tuh baru boyfriend saja dah boleh membuat perempuan meraung-raung menangis macam nak mampus..malah ada juga perempuan yang bodoh yang sampai nak bunuh diri..


Sebenarnya perempuan lebih kuat darpada lelaki..lebih kuat.. nak bukti nya apa??? mereka lah yang melahirkan anak untuk lelaki... mereka lah yang menyusukan anak untuk lelaki..
tapi apa balasan yang mereka dapat, mereka dapat pembantu..pembantu untuk melayan suami mereka pula.. lelaki selalu mencuba untuk mencari alasan untuk berkahwin lain.. diantara alasan nya adalah, sang isteri terlalu sibuk kerja sampai tiada masa untuk melayan mereka.. lelaki nih tak ada otak ke?? kenapa mereka tak boleh nak fikir perasaan perempuan..fikir lah walau sikit pun...

Lelaki boleh kahwin sampai 4..memang Jijah respect kalau lelaki tuh boleh bahagikan rasa sayang yang sama untuk semua isteri-isteri nya.. Tapi mak pernah cakap kat Jijah yang walau berapa banyak pun isteri nya, pasti isteri yang pertama jugak yang akan selalu di ingatan mereka kerana isteri pertama tuh macam cinta pertama dan semua orang cakap  cinta pertama itu yang akan kita ingat sampai mati...

Ok dear..sampai di sini sahaja dulu..lain kali Jijah buat entry yang lain.. dalam entry kali ini pun Jijah tak ada niat untuk membuat para lelaki merasa down kerana Jijah cuma cuba memahami dan menghurai perasaan perempuan-perempuan yang di kecewakan oleh suami mereka....

Perempuan memang lebih kuat daripada lelaki..bayangkan aja kalau lelaki melihat perempuan yang mereka sayangi, mereka akan automatik menjadi lemah...

bye bye......
=_______________="

xoxoxoxoxoxoxoxo
(hug n kiss)

Kenapa Lelaki Tak Boleh??

Assalammualaikum..

Di mulakan dengan Bismillah...

Hai semua..untuk entry kali nih Jijah nak share sikit cerita mengenai perkara yang baru saja terjadi kat dalam keluarga Jijah.. Jijah selalu tertanya-tanya kenapa kalau sang isteri yang kehilangan suaminya,tidak banyak or tidak ramai yang akan berkahwin untuk yang kedua kali nya..

Dan pertanyaan ini juga muncul sekali lagi didalam minda Jijah tadi petang saat mendengar berita dari kampung, yang bahawa ada salah sseorang abang kepada Abah Jijah baru saja melangsungkan perkahwinan kedua nya dengan perempuan yang berumur 26tahun setelah beliau menjadi duda selama 7bulan..baru 7bulan..baru saja..

Dan tadi Jijah tak dapat nak bayangkan kalau mak Jijah dah tak ada dan abah Jijah akan berkahwin dengan perempuan yang hampir sama umur dengan anak-anak nya.. Kenapa lelaki tidak boleh nak menahan nafsu mereka?? kenapa?? menitis sang arimata saat memikir anak bongsu beliau, yang menghilangkan dia semenjak pak cik Jijah berkahwin lain..

Mak Jijah cakap, kalau perempuan tak nak kahwin kerana mereka selalu merisaukan anak-anak nya.. Tidak sanggup untuk berbagi kasih lagi dengan lelaki lain.. Tidak sanggup untuk mengkhianati   titipan sang suami untuk menjaga anak-anak nya dengan baik..

Bagaimana pulak perasaan sang anak??
kalau Jijah ada ibubapa yang berkahwin untuk mengantikan tempat mak or abah..
Jijah tak sanggup nak bayangkan pun,bagi Jijah perkahwinan itu cukup hanya sekali, sekali seumur hidup.. Bagaimana kita nak bermanja-manja dengan ayah kita kalau dia sedang ada di pelukkan isteri baru nya???  semua itu tidak dapat digambarkan, pasti remuk nya hati seorang anak apabila ayah mereka tidak lagi setia kepada arwah ibu mereka...


kenapa lelaki tidak boleh untuk membesarkan anak-anak nya tanpa isteri nya??
kenapa lelaki tidak boleh untuk setia kepada yang satu??
kenapa lelaki tidak boleh??
kenapa lelaki tidak boleh??
Kerana lelaki tidak cukup kuat tekad dihati seperti perempuan...seperti ibu-ibu kita semua..

ooohhhh......penatlah asyik tulis kenapa lelaki tak boleh..hahhaa
ok..entry Jijah kali ini tidak ada bermaksud untuk memburukkan or membuat orang lelaki merasa down.. tapi cuma ini idea yang muncul dalam otak Jijah saat ini...

bye bye
=__________________=

XoXoXoXoXo
(hug n kiss)

Sunday, May 8, 2011

itu dia Yayank saya``

Assalammualaikum..

Di mulakan dengan Bismillah..

Rindu nyer nak tulis...rasa macam dah lama sangat Jijah tak post entry yang baru.. Tiba-tiba rasa shaking la tangan nih nak menaip... Hhehehehehehhehe.... Gedix sudah.. =P

Ok..ok..cukup dengan kegedixkan kamu Jijah...hahahhaa...meh..meh duk dekat dengan Jijah..Jijah nak bagitau sumthing nih...Jijah dah ada Yayank dan kami menjalani Long Distance Relation.. =(
ok ok...sekarang saya jadi malu... hmmmmmmmmmm....
 ( =_________=" )


(ini yayank saya)

sengaja tak nak tunjuk muka...hahhahahahahaa.....
ok....nak bagitau tuh je... weeeeeeeeeeeeeeek... =P
lain kali Jijah post entry yang best-best...
ILY Yayank
 bye-bye...


XoXoXoXoXoXoXoXoXo
(hug and kiss)

Saturday, April 23, 2011

"1st Contest Dari xcyber : Pose Depan Cermin"




Assalammualaikum..

Di mulakan dengan Bismillah..

Berdebar nyer rasa di hati ini sebab ini adalah kali pertama Jijah join contest.. Malu pun ada juga sikit...hahahhhaaaa.... Jijah nih pemalu sikit....(tak boleh blah ayat)..ok..sapa-sapa yang berminat nak join,korang leh gi kat blog cik abangg nih untuk mengetahui syarat-syarat tuk join...nih blog cik abang nih...TEKAN DISINI....

Ok kat sini Jijah nak share pic untuk contest nih...pic biasa-biasa je...


Jijah yang ambik pic nih..yang kat depan tuh Miss Bulat...kakak Jijah... Time nih kteorang tengah sibuk nak siap-siap nak gi dating dengan family kteorang...

Ok..sekarang masa untuk tag kepada para sahabat :

Thursday, April 21, 2011

Jom Kenali Blogger

Assalammualaikum..

Di mulakan dengan Bismillah..
(ini header Miss Reena Tan)

Ini first segmen yang Jijah join setelah di tag oleh sahabat baru Jijah iaitu Miss Elyn... Segmen ini di tawaran oleh Miss Reena Tan..

Blog Jijah ini masih baru lagi..Baru start menulis dari November 2010..
Dalam blog nih Jijah banyak berkongsi semua perasaan Jijah.. Tak kira lah waktu sedih, waktu marah, waktu patah hati, waktu rasa ingin bercinta, waktu rasa tertekan..semua waktu lah.. Jijah juga ada buat beberapa tips..

Blog yang di tag adalah blog-blog manusia yang bernama wanita... wanita-wanita yang omey-omey... Iaitu : Miss Anny a.k.a Miss Bulat dan Miss Amira Mastura....

Sahabat blogger semua, mai pakat join segmen nih...boleh kita semua mengenali sesama sendiri..
xoxoxoxoxoxoxxoxo

Wednesday, April 20, 2011

Kembalikan senyuman aku..kembalikan..

Assalammualaikum..

Di mulakan dengan Bismillah..

Hati ini menangis lagi untuk buat sekian kali nya.. Tadi saja-saja nak tengok blog dia, lepas tuh terbaca balik posting kat blog dia mengenai cinta yang aku beri namun dia tolak.. Keinginan dia untuk setia ke kekasih nya membuat hati aku terluka..

Minggu nih aku menyadari yang dia mulai meragui cinta dan sayang yang pernah aku tawaran kepada nya..Kenapa semua ini boleh berlaku?? Aku ingin dia melayani karenah aku seperti sebelum nya.. Kenapa hati aku masih belum boleh menerima yang dia tidak boleh mencintai aku?? kenapa hati aku terlalu degil?? Kenapa aku menangis lagi??

Kembalikan senyuman aku..kembalikan..

Aku pernah berjanji dengan hati aku yang tidak akan pernah lagi mengalirkan air mata kerna dia tapi air mata ini sering menitis lagi, menitis seiring dengan hati yang terluka.. Aku tidak boleh membohongi diri aku sendiri.....

Dapat Award````

Assalammualaikum..

Di mulakan dengan Bismillah..

Pagi nih bangun saja tidur, Jijah langsung online FACEBOOK...Ada post daripada sahabat tercinta yang dia suruh Jijah tengok kat blog dia.. Rupa-rupa nya dia ada bagi award buat Jijah dan kawan-kawan yang lain... Thanks sayang...(sayang main-main saja) weeeeeeeeeeeek...

Happy sangat sebab selama mem'blog nih belum pernah lagi ada yang bagi award....

Dan award ini juga Jijah nak bagi ke sahabat-sahabat blog Jijah yang lain juga, yang Jijah rasa mereka juga layak untuk dapat award nih....

Monday, April 18, 2011

Adakala Perasaan Itu Wujud```

Assalammualaikum..

Di mulakan dengan Bismillah..

Posting kali ini Jijah nak bercerita mengenai perasaan Jijah.. Adakala Jijah rasa apa yang doktor cakap yang Jijah tak pandai nak kawal hormon Jijah sendiri, betul kot..Sebab Jijah akan selalu pening bila Jijah sendiri tak tahu apa yang boleh membuat Jijah hilang kawalan dalam perasaan Jijah sendiri...
Antara perasaan yang paling Jijah tak boleh nak kawal adalah :

1. Ketawa : Jijah susah nak berhenti ketawa kalau dah start ketawa tunggu 1jam kemudian la kot baru boleh berhenti...

2. Marah : Jijah jarang marah, jadi bila Jijah marah mungkin lagi sikit macam orang gila...
(tak de pic Jijah time betul2 marahlah..Jadi ni ok jugak la sikit)

3. Malu : Jijah jarang juga kot malu..sebab Jijah bukan kucing yang suka malu-malu..Tapi Jijah ada juga la pic time malu... =__________________="
(malu la kot..tak boleh blah)

4. Mencintai : Perasaan nih lah yang paling susah nak di kawal.. Jijah rasa perasaan nih la yang paling kuat buat Jijah rasa Pening..
(konon2 dalam pic nih Jijah tengah merasa mencintai seseorang la kot)

5. Cantik : Jijah suka sangat dengan perasaan nih, apalagi bila orang yang cakap Jijah cantik..Memang Jijah Memok tapi ramai yang kata Jijah kurus ke Jijah memok ke..Jijah tetap omel and cantik..Dan bila Jijah rasa cantik, maka Jijah pun rasa cantik la...hahahahahaaa
=_____________________=



p/s : buat yang rasa benci tengok gambar-gambar Jijah yang super duper gedix nih, abaikan.. sebab "ADA AKU KESAH????"
weeeeeeeeeeeeeeeeeeekkkkkkkkkkk....

Aku Sengaja````

Assalammualaikum..

Di mulakan dengan Bismillah..

Minggu nih sendirian lagi sebab Miss Bulat dah balik ke hutan nya semula...
Waktu dia balik, kteorang ada juga pergi shoot suka-suka dengan adik-adik kami yang lain...
Dalam minggu ini ramai yang cakap Jijah dengan Miss Bulat kembar..
Yang cakap kteorang tuh kembar memang buta lah...

Kan dah jelas-jelas aku lebih comey dari dia dan dia lebih chantek dari aku...
Ok..Jijah tak nak cakap banyak..
Jom tengok Pic-pic yang tak seberapa nih..
'
'
'
'
V

(gambar 1 : aku tersenyum cover)
'
'
'
'
'
v

(gambar 2 : sengaja cuma bahagian saya di cerahkan)
'
'
'
'
'
v

(gambar 3 : sengaja cuma bahagian saya di cerahkan)


p/s : 1. gambar banyak sangat jadi JIjah cuma pilih gambar yang Jijah kelihatan omel-omel je..
hahahahahahaha

2. sebenar nya takde idea pun nak update posting tapi tangan nih tiba-tiba gatal lak nak post something..

LAYANNNNNNNNNN>>>>