CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, December 19, 2011

Pelangi mengantikan Hujan



sehingga muka aku penuh dengan warna-warna yang aku benci

Dalam kemarahan melihat hujan yang turun,kita mulai mengeluh,merasa baju atau celana yang kita pakai bakalan kotor dibawahnya kerana terkena percikan air takungan.Tapi kita ngak sedar yang Allah turun kan hujan yang mengundang rasa sebel dihati,tetapi dengan rasa sebel tadi,dengan hujan yang turun tadi, Allah berikan kita pelangi.Pelangi yang indah yang berwarna warni.

Tuhan sering menguji kita dengan pelbagai dan bermacam-macam dugaan yang selalu membuat kita lemah tapi kita ngak sedar,adakala Tuhan mengambil apa yang sedang kita sayang banget sekarang dan mengantikan dengan apa yang lebih bisa kita lebih sayang pada sesuatu yang bakal digantinya.

Adakala kita menitiskan airmata kerna ngak kuat menahan dugaannya. Tetapi pada masa yang akan mendatang kita pasti akan tersenyum lebar kerna Tuhan pasti akan gantikan tangisan itu dengan senyuman.Kini aku benci dengan warna-warna yang lengket di wajahku. Aku benci tetapi aku harus sabar kerna aku yakin pasti suatu hari nanti Tuhan akan mengantikan warna-warna yang aku benci ini dengan warna yang aku suka. Hati yang lagi kacau ini sering membuat aku merasa ngak kuat menanggung semua ini tetapi aku cuba bersabar kerna aku lagi menunggu sesuatu yang bisa menggantikan kekacauan ini.

Menoleh ke kanan dan melihat hari yang mendung kerna hujan baru saja berhenti dan mencari-cari pelangi yang Tuhan gantikan.Semoga hati ini menjadi riang kembali.

No comments:

Post a Comment